Woensdagavond wedstrijden 2024

Over een paar weken is het zover, dan start er weer een nieuw wedstrijdseizoen. We gaan weer lekker veel varen met een mooie race als afsluiter, De Pampus Race. De Pampus Race wordt georganiseerd i.s.m. de evenementencommissie en is toegankelijk voor alle boten van de haven. Deze zal op zaterdag 14 september overdag worden gevaren. Voor de deelnemers van de woensdagavondwedstrijden is dit de afsluiting van het seizoen en deze telt dan ook mee met de puntentelling. In de namiddag is de prijsuitreiking!

Ons streven is dat zo veel mogelijk schepen het hele seizoen gaan meevaren. Mocht dit niet lukken maar wil je af en toe meevaren, dan ben je altijd welkom op:

Wedstrijdprogramma 2024
5 juni
12 juni
19 juni
26 juni
3 juli
10 juli
17 juli
4 sept
11 sept
14 sept Pampus afsluitingsrace

Wedstrijdreglement (banen, ORC)
De Regels voor het wedstrijdzeilen (2021 – 2024) zijn van toepassing.
Het wedstrijdreglement blijft ongewijzigd, net als de banen. De banen worden opgegeven via Whatsapp
uiterlijk om 18.30uur. We proberen zoveel mogelijk in de wind te starten met een up en down-winder.
We hanteren het handicapsysteem conform ORC declared. Heb je nog geen ORC declared meetbrief, vraag die dan z.s.m. aan via het web-formulier op de site van het Watersportverbond (zoekterm: rating formulieren ORC). Het invullen via Google docs is redelijk eenvoudig en je meetbrief krijg je toegestuurd van het Watersportverbond inclusief een NED-nummer. De eerste aanmelding kost 25 euro.
Er zijn verschillende meetbrieven: De reguliere rating / Rating zonder spi of gennaker / Double handed rating. Vooraf in het seizoen bepaal je met welke rating je wilt meedoen. Mocht je er niet uit komen neem dan contact met ons op.
Schepen zonder meetbrief worden beoordeeld op basis van een meetbrief van een vergelijkbaar schip + 3% penalty.

Wier en uitzetten/ophalen wedstrijdboeien
Er zijn berichten dat er richting de Sport H boeien worden neergelegd waarlangs gemaaid gaat worden.
Dat biedt mogelijkheden voor ‘wiervrije’ wedstrijden. Daarnaast worden dit jaar handzame wedstrijdboeien geregeld. Deze kunnen eenvoudig door iedereen mee (terug) worden genomen.

Borrel, bardienst en prijsuitreiking
Om de uitslag snel bekend te kunnen maken, willen we iedereen verzoeken z.s.m. de finishtijd door te geven, bij voorkeur direct na finish. Daarnaast is het wel zo gezellig als je zo snel als mogelijk naar de prijsuitreiking en borrel komt in het clubhuis. De bardienst zullen we verdelen onder alle deelnemers.

Bemanningspool
Zo af en toe melden zich enthousiaste zeilers die graag als bemanning willen meevaren. Ben je op zoek naar bemanning, meld je dan bij de wedstrijdcommissie.

Aanmelden
Wil je dit jaar (of af en toe) meevaren, meld je aan bij Paul Sloots 06-51218299
Namens de wedstrijdcommissie,
Paul, Ruurt en Michiel