start bewerkt

Wedstrijdzeilen op woensdagavond

woensdagavond_2

Wedstrijdzeilen

Elke woensdag avond is het een prachtig schouwspel van kleurrijke zeilen van de vele schepen op het water voor de monding van de Gouwzee. Niet alleen vanuit de WSV de Zeevang zijn er zeilwedstrijden te zien, maar ook Volendam en Monnickendam varen hier hun wedstrijden.

zeilwedstrijd op feest 7

Gelijke kansen

We varen onder een handicap–systeem conform ORC declared. Schepen met verschillende afmetingen en snelheidspotentieel kunnen hierdoor tegen elkaar racen.

De wedstrijden worden gevaren over een van te voren vastgelegde wedstrijdbaan van ongeveer 7 NM. De gevaren tijd van start tot finish wordt gemeten en deze tijd wordt vervolgens gecorrigeerd met de SW factor om het wedstrijdresultaat te bepalen. Lees hier meer over regels ISAF.

WSV 25 jaar A5 1-40 low res 28sep_Page_25_Image_0001

Borrel en prijsuitreiking

’s Avonds na de wedstrijd is er een prijsuitreiking en een gezellige borrel met borrelhappen. Dan kun je nog even napraten over wat er zich allemaal die avond op het water afspeelde, of andere mooie zeilervaringen delen. Aan het einde van elke competitie is er een feestelijke afsluiting.

"Even zo belangrijk is de leuke ervaring met elkaar delen"
Prana

Wanneer we zeilen

24 april, 1 mei, 8 mei, 15 mei, 22 mei, 29 mei, 5 juni, 12 juni, 19 juni, 26 juni, 3 juli, 10 juli, 17 juli.
En dan weer 4 sept en 11 sept.

14 sept is de Pampus afsluitingsrace die natuurlijk voor iedereen open is.

5 open met spinnaker

Meedoen

Wil je dit jaar (of af en toe) meevaren? Aanmelden kan door het aanmeldformulier in te vullen via onderstaande knop. De wedstrijdcommissie kan je bereiken via wedstrijdzeilen@wsvdezeevang.nl of neem contact op met Paul.

Mocht je geen geschikt schip hebben of geen bemanning laat het ons dan weten. Dan kunnen we kijken of je kan aanmonsteren bij een ander schip.

winnars wedstrijdzeilen edam 2023

Winnaars 2023

Team Brany won met de Gerrit de clubkampioenschappen in 2023. Op deze foto een deel van team Brany met v.l.n.r. Mathijs, Rogier en Gert-Jan. Gefeliciteerd!