insta04
Zeilen
Plezier
Uitdaging

Wil je leren zeilen? Dat kan!

jeugdzeilen edan Paulien_2

Wanneer

De zeillessen vinden plaats tussen 18.00 tot 20.00 uur. Elke groep krijgt ongeveer 10 lessen op het water. Het seizoen begint met een zwembadles, waar je oefent met het omslaan. Daarna ben je klaar om in je optimist het water op te gaan en de basisprincipes van het zeilen te leren!

Jeugdzeilen edam 2023 hannah

Voor wie

Je bent tussen de 8 en 13 jaar en in het bezit te zijn van zwemdiploma A en B. Je leert zeilen op drie niveaus: beginner, gevorderde en ver gevorderde. Nadat je alle niveaus hebt doorlopen, kun je kiezen voor de follow-up. Hier leer je ook zeilen in andere soorten boten.

Jeugdzeilen edam_paulien_4

Inschrijven

Wil je de wind door je haren voelen en de golven trotseren? Schrijf je dan nu in voor jeugdzeilen!  Aanmelden bij Pauline Akkermans via jeugdzeilen@wsvdezeevang.nl. Grijp deze kans en ontdek de opwinding van het leren zeilen.

insta12

Follow-up

Voor jongeren met zeilervaring is er de Follow-up. Elke vrijdagavond tijdens het seizoen worden lessen gegeven onder begeleiding van Tjerk. Je vaart met grootzeil, fok én spinaker. Als je er geen genoeg van kunt krijgen, bieden we ook wintertrainingen aan en zijn er diverse zomer- en winterwedstrijden voor de echte liefhebbers.

groep jeugdzeilen

Activiteiten

De jeugdzeilcommissie organiseert diverse activiteiten, waaronder een BBQ met kamperen op de haven, matchracen in samenwerking met WSV Schardam en natuurlijk het diplomazeilen.

jeugdzeilen edan Paulien_2

Kleding

Voor het jeugdzeilen is een goed zwemvest met kraag vereist; een opblaasbaar zwemvest is niet geschikt. Het dragen van schoenen tijdens het zeilen is verplicht. Dit kunnen gymschoenen zijn, maar veel kinderen kiezen voor waterschoenen (surfschoenen). Ook heb je zeilkleding nodig, zoals een zeilpak of regenpak. Een zeilbroek die tot onder je oksels reikt, een zogenaamde jollenbroek, is handig. Sommige kinderen geven de voorkeur aan een wetsuit.

diplomazeilen 2021

Tarieven

Als jeugdlid van WSV de Zeevang kun je de zeillessen volgen. Schrijf je in als jeugdlid via ledenadministratie@wsvdezeevang.nl. De contributie voor jeugdleden tot en met 25 jaar bedraagt € 17,93 per jaar.

Het lesgeld voor jeugdzeilen bedraagt € 88,56 voor het seizoen 2024.

"Matchracen was fantastisch!"
zwembadles

Het jeugdzeilseizoen is weer begonnen!

Kinderen van onze vereniging, samen met kinderen van WSV Schardam, hebben geoefend in het zwembad. Ze hebben getraind in wat te doen als je omslaat, onder de boot of het zeil terechtkomt, en in zwemmen en drijven met een wetsuit en zwemvest.