Kwakelbrug breed
Goede faciliteiten
Historische stad
Gratis leenfietsen

Passanten zijn van harte welkom!

kaasmarkt boot

Welkom!

Het historische stadscentrum van Edam ligt op een kleine 1.5 kilometer van de haven. Met de gratis leenfietsen (beschikbaar bij de havenmeester) of wandelend ben je er zo. Edam heeft veel te bieden. De stadskern doet oude tijden herleven en is een bezoek meer dan waard.

Luchtshot WSV Zeevang_BT-3

Aanvaren haven

De haveningang van de buitenhaven wordt jaarlijks in het voorjaar op diepte gebracht. Schepen met een diepgang tot ongeveer 2.30 meter kunnen de haven probleemloos bereiken. We raden je aan de haven aan te varen via de gehele vaargeul. De haveningang bevind zich aan bakboordzijde.

clubgebouw

Boxmaten

Op de kop van de steigers staat de lengte van de ligplaatsen. De breedte van de ligplaatsen varieert, maar loopt globaal op van de kademuur naar het eind van de steiger.

Havengeld is te betalen via de QR-code bij de box of bij de havenmeester. Alleen met pin. In het raam van het havenkantoor staat aangegeven wanneer de havenmeester aanwezig is.

"Een heerlijke plek met een prachtig uitzicht en een middeleeuws centrum"
rondon kwakelbrug

Edam

In de veertiende en vijftiende eeuw was Edam één van Hollands belangrijkste handelssteden. Met name de scheepsbouw en de (kaas) handel brachten Edam tot grote bloei. Die rijkdom is nog alom aanwezig in de vorm van rijkversierde gevels en indrukwekkende monumentale panden.

Voor recreatiemogelijkheden, bezienswaardigheden, musea, eten en drinken, winkelen of overnachtingen in Edam verwijzen wij je naar de website van de VVV Edam-Volendam.

i-marina_3

Tarieven

De verenigingshaven hanteert zeer vriendelijke tarieven aangezien de haven volledig op vrijwilligers draait. Het gebruik van het (nieuwe) sanitair, stroom en water op de steiger is gratis.
Tarieven: Per overnachting € 8,00 plus € 1,05 per m1 bootlengte
Water-toeristenbelasting € 3,40 per persoon, per nacht aan boord
Ben je aspirant lid van de vereniging zijn er aangepaste tarieven, al onze tarieven vind je hier.

"Edam is op loopafstand of per gratis leenfiets prima bereikbaar"
speeltoestel

Speeltuin

Voor de kinderen is er een leuke speeltuin waar ze zich lekker kunnen uitleven, met o.a. een schommel, wilgenhut, draaischijf, zandbak, duikelrek, wipwap, klimhuis met glijbaan en een tafeltennistafel. Ook staan er ‘panna’ doeltjes op het veld. Als het clubgebouw geopend is kan je hier een spelletje spelen of lekker een Donald Duck lezen.