Wedstrijdzeilen

wedstrijdzeilen
Wedstrijdzeilen WSV De Zeevang

Iedereen gelijke kansen
De wedstrijden worden gevaren onder een handicapsysteem dat is afgeleid van het SW handicapsysteem. Dit maakt het mogelijk om schepen met verschillende afmetingen en snelheidspotentieel tegen elkaar te laten racen.

De wedstrijden worden gevaren over een van te voren vastgelegde wedstrijdbaan van ongeveer 7 nM. De gevaren tijd van start tot finish wordt gemeten. Deze tijd wordt vervolgens gecorrigeerd met de SW factor om het wedstrijdresultaat te bepalen. Een klein schip kan hierdoor winnen van een groot schip!

Er wordt gevaren volgens de regels van de Internationale Zeilfederatie ISAF.

Borrel en prijsuitreiking
’s Avonds na de wedstrijd is er een prijsuitreiking en een gezellige borrel met borrelhappen. Dan kun je nog even napraten over wat er zich allemaal die avond op het water afspeelde, of andere mooie zeilervaringen delen.
Aan het einde van elke competitie is er een feestelijke afsluiting.

Meedoen?
Wil je ook op de woensdag avond even lekker uitwaaien, doe dan mee! Voor deelname van de wedstrijden moet je het wedstrijd formulier volledig ingevuld en ondertekend afgeven aan de wedstrijd commissie. Je kunt het formulier ook opsturen naar Siard Hovenkamp, siardhovenkamp@gmail.com.
Mocht je geen geschikt schip hebben, of heb je geen bemanning, of is er een andere reden dat je aarzelt, laat het ons dan weten. Dan kunnen we kijken of je kunt opstappen bij een ander schip, of dat we een andere oplossing vinden.

Namens de wedstrijdcommissie, Siard Hovenkamp Dennis Oudkerk-Pool NB. Deelname aan de wedstrijden is gratis voor alle leden van onze vereniging!!! Dus we hopen weer veel boten aan de start te kunnen verwelkomen.

Aanmeldformulier wedstrijdzeilen